Asiakaskokemuksia

Antero etsi uutta asuntoa, ja pian hän bongasikin ilmoituksen Kompassikotien uudehkosta asunnosta Nokialla. Antero otti yhteyttä Kompassikotien Taruun ja sopi asuntoesittelyajan samalle viikolle. Asunto oli mieleinen. Anteron hyvin kiireisen arjen takia sovittiin, että Taru tulee TAYS:sille tuomaan vuokrasopimuksen ja asunnon avaimet. Tämä joutavuus oli suuri helpotus. Muuttamaan Antero pääsi jo viikkoa ennen varsinaista muuttopäivää. Tämän myötä Anterolla oli hyvin aikaa edellisen asunnon loppusiivoukseen, eikä muuttoa tarvinnut tehdä hiki hatussa. Puoli vuotta myöhemmin muutin itse Helsingistä Anteron luo ja tämän tuomat muotoseikat vuokrasopimukseen hoitui helposti puhelimitse. Olimme puhuneet jo pitkään koiran hankkimisesta. Kun oikea pentu vihdoin löytyi, meitä alkoikin jännittää, saako se muuttaa kerrostaloasuntoon. Tästäkin selvittiin yhdellä soitolla ja pentu sai luvan muuttaa taloon. Kaksio kävi meille kuitenkin hieman pieneksi, joten päätimme alkaa etsimään uutta asuntoa. Kompassikotien Taru tarjosi apuaan myös uuden kodin etsitään. Poismuutto sujui mukavasti. Sovimme, että maksamme puolen kuukauden vuokran ja pidämme vanhaa asuntoa kahden viikon ajan samaan aikaan uuden kanssa, jotta voimme tehdä muuton rauhassa.  

Kompassikodeilla asuminen ja henkilökunnan kanssa asuminen oli helppoa ja mukavaa. 

Tuuli ja Antero, Helsinki

 

Minulle jäi hyvä kuva kompassikodeista, asunnon vuokrausprosessi oli helppo, asiat etenivät hyvässä tahdissa ja molempien osapuolten hyvässä yhteisymmärryksessä.  Työntekijä, jonka kanssa kävin vuokrausprosessin läpi, oli juuri aloittanut työssään. Mielestäni hän kuitenkin pärjäsi hyvin ja minulle jäi hyvä kokemus vuokrausprosessista. Kaikki dokumentit liikkuivat meillä sähköisesti ja mielestäni se oli toimivaa. Dokumentit saatiin nopeasti perille, puolin ja toisin. 

Asiakaspalvelukokemus oli todella miellyttävä. Kyseinen työntekijä oli todella mukava, sosiaalinen ja kiinnostunut asiakkaastaan. Hän vastasi nopeasti yhteydenottoihin ja asunnon näyttö onnistui jo muutaman päivän päästä ensimmäisestä yhteydenotosta. 

Mielestäni yksi tärkein asia asiakaspalvelukokemuksessani oli se, että työntekijä ei pyytänyt minua päättämään sillä samalla hetkellä vuokrauksesta. Hän kertoi, että he vuokraisivat minulle asunnon, jos vain itse haluan. Kerroin seuraavan päivän toisesta asuntonäytöstä, hän kehotti minua menemään ja vasta harkinnan jälkeen ilmoittamaan päätöksestäni. Mielestäni on tärkeää, että asunnon vuokraus tapahtuu molemmin puolin harkitusti, näin molemmat osapuolet hyötyvät parhaiten. 

Avainten luovutuspäivänä sain vielä tupaantuliaislahjankin, tämä välitti minulle työntekijän aidon kiinnostuksen asiakasta kohtaan. 

Jos asuntoon liittyen ilmaantuisi ongelmia tai kysyttävää, ei tarvitsisi miettiä mutkia prosessin selvittämisessä. Työntekijälle on helppo laittaa viestiä ja tietää, että tarvittavaan kysymykseen saa kyllä vastauksen.

Nelli, Hyvinkää

Minä sain kompassikodeista hyvän kokemuksen vuokranantajana. Kohtaamiset ja asioimiset hoituivat luontevasti ja tunsin, että minusta pidettiin huolta. Vuokraaminen oli kompassikotien kautta helppoa ja nopeaa. Yllättävän elämäntilanteen kohdatessani kompassikodit tulivat joustavasti vastaan ja ymmärsivät tilanteesta johtuvan muutoksen vuokraamisen aikataulussa. Suosittelen kompassikoteja lämpimästi vuokranantajaksi.

Laura, Tampere